Om meg

Bildet mitt
Vestlandet, Norway
Velkommen inn, her får du et innblikk fra hverdagen min. Jeg er bosatt på Vestlandet. Født og oppvokst i England og kom til Norge for mange år siden. Har barn, barnebarn og har rukket å få oldebarn. Utenom familie og venner kan mine interesser deles i 2 grupper som etterhvert krysser hverandre. Disse er: Å sy, skape noe nytt av brukt. Loppemarkeder / bruktbutikker. Er stadig på jakt etter skatter. Heretter kommer redesign, design, auksjoner og gjenbruk. Å skape noe nytt av brukt gir glede. I bloggen vil jeg vise noe av dette, samt vise noe av fangsten fra mine utallige besøk på loppemarkeder / gjenbruksbutikker både fra inn og utland. Hyggelig at du var innom og kjekt om du legger igjen en hilsen. Kanskje det er noe her du likte?

mandag 12. september 2011

En syersker's drøm..... eller samlemani?? Del 1

Idag har jeg lyst å vise frem mine symaskinene, disse er meget flittig i bruk.......

Min Pfaff creative, denne har jeg fremme hver dag for å teste den ut. Den har nemlig vært hele veien til Danmark til reparasjon.
Tenk det, etter å levert den inn 5 ganger her at jeg måtte prøve utlandet. Den virker hittil....

Denne maskinen var kostbar i sin tid, den har et stort broderi aggregat som kan tilkobles og der en kan lage de mest fantastiske broderier.
Jeg må innrømme at broderidelen har vært lite brukt.

Den er ellers en flott maskin å sy med.


Så kommer min Pfaff Performance som jeg var nødt å kjøpe fordi ingen kunne reparere den første.

Den er også en god maskin, men uten broderifunksjonen som den første har. Er flittig i bruk.

Elna en maskin i særklasse, synes jeg, ofte var de gamle maskinene gode.


Her kommer en liten perle, en Elna fra slutten av 70 tallet, denne har jeg brukt til maskinbroderi, også mye annet.Jeg vil vise maskinbroderte bilder i et senere innlegg. En flott stillegående maskin. Uten all dill- dall, helt enkel.

Jeg er på jakt etter en eller to slike maskiner til mine barnebarn som er på syopplæring.

( om noen som lese dette vet om noe, så setter jeg pris på tips )

Kanskje jeg burde stoppe her og vise de andre neste gangen?

Ønsker alle innom her en flott uke, ser ut som vi må holde oss mest innendørs og sy kanskje?




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar