Om meg

Bildet mitt
Vestlandet, Norway
Velkommen inn, her får du et innblikk fra hverdagen min. Jeg er bosatt på Vestlandet. Født og oppvokst i England og kom til Norge for mange år siden. Har barn, barnebarn og har rukket å få oldebarn. Utenom familie og venner kan mine interesser deles i 2 grupper som etterhvert krysser hverandre. Disse er: Å sy, skape noe nytt av brukt. Loppemarkeder / bruktbutikker. Er stadig på jakt etter skatter. Heretter kommer redesign, design, auksjoner og gjenbruk. Å skape noe nytt av brukt gir glede. I bloggen vil jeg vise noe av dette, samt vise noe av fangsten fra mine utallige besøk på loppemarkeder / gjenbruksbutikker både fra inn og utland. Hyggelig at du var innom og kjekt om du legger igjen en hilsen. Kanskje det er noe her du likte?

mandag 26. mars 2012

Midt i loppemarked sesongen...... In the midst of the flea market season..

Nå befinner vi oss midt i loppemarked sesongen.... Det kan bli ganske travelt enkelte helger.....

Nå på lørdag var det hele 6 stykker!!!! Og min datter og jeg dro avgårde med store forventninger..........

Her er litt av fangsten.


En flott fileduk........


Og enda en til, jeg synes slike duker er fine å dekke bord med.


Så litt hardangerbroderi, disse var til gardinkappe.

Litt detaljer, fint arbeid!


En retro chips kutter.


Og så diverse kunstbøker. Jeg var veldig glad for den som var skrevet av Bernard Leach, den er regnet som en bibel for de som arbeider med keramikk. Du kan lese om han HER.

Men nå er det andre saker som kaller. Snart er det konfirmasjonstid og tid for bunad.

Jeg har fått et oppdrag.......

Bergensbunad!



Gleder meg å ta fatt på det.

Nå skal jeg titter innom flea market finds HER

Ønsker alle innom en fin mandagskveld.

7 kommentarer:

  1. I've never seen a chip cutter before! Love the tablecloths.
    Liz @ Shortbread & Ginger

    SvarSlett
  2. I love the colourful embroideries - Norwegian antiques are my passion, especially painted boxes.

    SvarSlett
  3. Syr du bunader også ! Kjempeflink du , det er litt av en kunst ;) Min nabo frue på 86 syr bunader, men hun har trappet ned de siste årene.

    Klem fra Janne

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Janne, har ikke brodert, men jeg monterer, Love it!!!

      Slett
  4. Mye fint du finner! Og i innlegget under akket jeg meg over alle de flotte blondene!! Så heldig du var.
    Jeg har også kost med meg bilder fra alt det vakre du har sydd av gamle tekstiler og blonder!! Og i tillegg har du tid til å brodere bunad. Nydelig arbeid!!

    Ønsker deg en fortsatt fin uke!

    Klem fra Hjørdis

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Hjørdis, har ikke brodert denne, men jeg monterer, symaskinen er min trofaste følger i dagliglivet. Jeg skal formidle din kommentar til den eldre damen som har brodert.

      Slett
  5. Fine saker fra loppis!!
    Blir nok et par loppiser på meg i vår også...men aller mest gleder jeg meg tiul marked i københavn i mai!
    Lykke til med bunaden....du er flink!!

    SvarSlett