Om meg

Bildet mitt
Vestlandet, Norway
Velkommen inn, her får du et innblikk fra hverdagen min. Jeg er bosatt på Vestlandet. Født og oppvokst i England og kom til Norge for mange år siden. Har barn, barnebarn og har rukket å få oldebarn. Utenom familie og venner kan mine interesser deles i 2 grupper som etterhvert krysser hverandre. Disse er: Å sy, skape noe nytt av brukt. Loppemarkeder / bruktbutikker. Er stadig på jakt etter skatter. Heretter kommer redesign, design, auksjoner og gjenbruk. Å skape noe nytt av brukt gir glede. I bloggen vil jeg vise noe av dette, samt vise noe av fangsten fra mine utallige besøk på loppemarkeder / gjenbruksbutikker både fra inn og utland. Hyggelig at du var innom og kjekt om du legger igjen en hilsen. Kanskje det er noe her du likte?

søndag 3. mars 2013

Tilbake igjen..... Back again.

Hei til alle som  fortsatt følger med. Jeg har vært borte en god stund nå, men det er kjekt å komme igang igjen.  Selv om jeg har ikke hatt noen innlegg så har jeg tittet innom mange av dere som følger min blogg.

Det nye året er kommet langt allerede og mange som meg lengter etter VÅREN. Jeg var heldig som har vært 2 uker på Lanzarote....deilig å få litt varme på kroppen.......

Ellers så har jeg hatt min symaskin fremme ofte, det må til, ihvertfall for meg. Og jeg har sydd en del.

Jeg har strevet lenge med  smerter i håndleddet, noe som hindre meg i det daglige, men etter en kortisonsprøyte så har det vært å leve med.

Og nå har loppemarkedsesongen begynt, da må man våkner til liv......jeg har vært på et par i helgen, men fangsten var veldig små.

På slutten av februar hadde min datter bursdag, og jeg tenkte at det kunne vært godt med en gave som inneholde litt sysaker. Hun syr litt men vil gjerne sy mer.


Jeg kjøpte Tildas Atelier og Kath Kidson's bøker.



Kath Kidson bok har en ferdig klippet veske som er lett å sy.

Men så kom jeg på en ide. Jeg har et gammelt smykkeskrin som jeg ikke hadde bruk for.
Dette er kjøpt på Fretex for nesten ingen penger.


Jeg tenkte at det kunne vært fint som syskrin istedet.


God plass til litt forskjellige sysaker.....


Og her er det ferdige resultatet, synes det ble fint, med litt forskjellige utstyr. Nåleputen laget jeg av litt tilsvarende stoff med vatt.



Det som er kjekt med denne er at man kan lukke skrinet og vips så er det ryddig.

Hun var veldig glad da hun fikk gaven, det gjorde lykke!!

Takk for dere som fortsatt kikker innom, håper det ikke blir så lenge til neste gangen jeg skriver et innlegg.

Ønsker alle en fin ny uke.









4 kommentarer:

  1. What a great idea to use the jewellery box as a sewing kit!!! No wonder your daughter was very happy with it. I do hope the pain in your wrist becomes easier to manage.

    SvarSlett
  2. Så koselig at du er tilbake, gleder meg til å se fllere av dine fine prosjekt :-)

    smart å lage et lite syskrin, det ble kjempefint

    den boka med veskestoff har jeg og, men har helt glemt å sy den veska...ja ja vi har alle noen ufoer...

    ha en fin uke!

    Jorunn

    SvarSlett
  3. You are so lucky to have a daughter to share your love of sewing with! (I have four sons) I just hope my two granddaughters will be interested in textiles - one day!

    SvarSlett
  4. This little sewing box is so clever and beautiful !
    I am visiting from "Sew Many Ways".
    Rose

    SvarSlett