Om meg

Bildet mitt
Vestlandet, Norway
Velkommen inn, her får du et innblikk fra hverdagen min. Jeg er bosatt på Vestlandet. Født og oppvokst i England og kom til Norge for mange år siden. Har barn, barnebarn og har rukket å få oldebarn. Utenom familie og venner kan mine interesser deles i 2 grupper som etterhvert krysser hverandre. Disse er: Å sy, skape noe nytt av brukt. Loppemarkeder / bruktbutikker. Er stadig på jakt etter skatter. Heretter kommer redesign, design, auksjoner og gjenbruk. Å skape noe nytt av brukt gir glede. I bloggen vil jeg vise noe av dette, samt vise noe av fangsten fra mine utallige besøk på loppemarkeder / gjenbruksbutikker både fra inn og utland. Hyggelig at du var innom og kjekt om du legger igjen en hilsen. Kanskje det er noe her du likte?

søndag 14. oktober 2012

På skattejakt i helgen........Treasure hunting this weekend.

Selv om det midt i loppemarked sesongen var det bare et eneste marked denne helgen. Utrolig nok merket jeg ikke den store trengselen som vanligvis kan være. Og her vil jeg gi en hyllest til arrangørene til dette markedet: Sandvikens ungdomskorps!! Strålende innsats synes jeg................Flinke har de også vært til å sortere de gode og de mindre gode lopper.

Litt ble det hjem, som vanlig...........


Fra 1970-1990.


Et flott skrivestell i marmor, usikker på alderen men prislappen stå fremdeles på kr 60,-



Komplett med blekkhuset.

Men den største skatten fant jeg inne på tekstilen. Siste dagen holdte de posesalg. Her kunne man fylle en pose for kr. 100,-
Og jeg som syr fant selvfølgelig masse hvite lakener, duker osv.



Utrolig hva man kan få i en pose???? Her blir det masse stoff til dukke sengetøy osv. Hvit stoff kan brukes til så mangt.
Vaskemaskinen er allerede igang, resultatene kan jeg vise i et senere innlegg.

Og her er et bilde av det ene dukke sengesettet som jeg har sydd. 


Jeg kommer tilbake til sengesettet i neste innlegg.

Ønsker alle innom en flott søndag, deilig at solen skinner!

4 kommentarer:

  1. ..jeg husker godt de figurene, var det på 60 tallet mon tro? nydelig dukkesengesett, gleder med til å se hva du skal trylle frem med symaskinen din!!
    ha en strålende uke!!
    Jorunn

    SvarSlett
  2. Skjønne Hummelfigurer <3 Kjekt med loppis i høsferien :-) Gleder meg til å se sengesettet :-)

    Ønsker deg en fin ny uke
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  3. Neste gang jeg skal på loppemarked må jeg visst få med meg deg. For du er så flink å finne slike kjekke skatter.
    Og du så heldig du var som arvet det flotte sybordet. Men du var virkelig den rette til å arve det også da.

    Ønsker deg en fortsatt fin uke og en koselig kveld!

    Klem fra Hjørdis

    SvarSlett
  4. Du finner bestandig de utroligste skatter .
    Mye flott stoff du fikk puttet i den posen ja..
    Et aldeles nydelig dukke sengesett du har sydd ♥
    Gleder meg til å se mer.
    Ha en fin uke fortsatt ..dagene flyr og snart helg igjen.
    Klem fra Anne

    SvarSlett