Om meg

Bildet mitt
Vestlandet, Norway
Velkommen inn, her får du et innblikk fra hverdagen min. Jeg er bosatt på Vestlandet. Født og oppvokst i England og kom til Norge for mange år siden. Har barn, barnebarn og har rukket å få oldebarn. Utenom familie og venner kan mine interesser deles i 2 grupper som etterhvert krysser hverandre. Disse er: Å sy, skape noe nytt av brukt. Loppemarkeder / bruktbutikker. Er stadig på jakt etter skatter. Heretter kommer redesign, design, auksjoner og gjenbruk. Å skape noe nytt av brukt gir glede. I bloggen vil jeg vise noe av dette, samt vise noe av fangsten fra mine utallige besøk på loppemarkeder / gjenbruksbutikker både fra inn og utland. Hyggelig at du var innom og kjekt om du legger igjen en hilsen. Kanskje det er noe her du likte?

torsdag 18. oktober 2012

Dukke sengesettet............Dolls bed set

I forrige innlegg skrev jeg at jeg ville vise dukke sengesett. De som kjenner meg har sett dette settet før. Jeg sydde det for en liten stund tilbake. Allikevel vil jeg gjerne skrive noen ord om det.


Her er et bilde av det nyvaskete stoffet.  
Stoffet fant jeg i en bruktbutikk....kjøpt som en dyne....
og for nesten ingenting!
Jeg er veldig svak for de gamle stoffene......



Sengen er kjøpt på Fretex, i en av mine yndlings butikker.
Jeg falt for den helt.




Sengesett ferdig. Det ligner litt på den jeg sydde til en utlodning ifjor.
Litt blonde  ( kjøpt på loppis ) og volanger gjør stas......
Og jeg har sydd en til.......



Også den skjønne lille dukken er kjøpt på loppis.........


Neste prosjekt en en gammeldags nattkjole, av samme stoffet.

Så er det er nesten helg igjen, tiden går fort synes jeg. 
Og helg betyr loppemarked, gleder meg.

Ønsker alle innom en riktig fin helg. 


5 kommentarer:

  1. The bedlinen is very pretty - any little girl would be pleased to put her doll to bed in that! Have a great weekend!
    x

    SvarSlett
  2. What little girl wouldn't love to play with this set!!!

    SvarSlett
  3. I can't wait for my granddaughter to grow then I will make some too!

    SvarSlett
  4. Er helt betatt av de lekre sengesettene du syr.
    Volanger og blonder ..lekkert !!!
    Ha en fin kveld og en god ny uke.
    klem fra Anne

    SvarSlett