Om meg

Bildet mitt
Vestlandet, Norway
Velkommen inn, her får du et innblikk fra hverdagen min. Jeg er bosatt på Vestlandet. Født og oppvokst i England og kom til Norge for mange år siden. Har barn, barnebarn og har rukket å få oldebarn. Utenom familie og venner kan mine interesser deles i 2 grupper som etterhvert krysser hverandre. Disse er: Å sy, skape noe nytt av brukt. Loppemarkeder / bruktbutikker. Er stadig på jakt etter skatter. Heretter kommer redesign, design, auksjoner og gjenbruk. Å skape noe nytt av brukt gir glede. I bloggen vil jeg vise noe av dette, samt vise noe av fangsten fra mine utallige besøk på loppemarkeder / gjenbruksbutikker både fra inn og utland. Hyggelig at du var innom og kjekt om du legger igjen en hilsen. Kanskje det er noe her du likte?

tirsdag 9. oktober 2012

Min svigermors syskrin........My mother in law's sewingbox.

For en liten stund tilbake skrev  jeg et innlegg om et retro syskrin som jeg hadde funnet på et loppemarked.
Jeg lovte i samme innlegg å vise frem min svigermor's syskrin.
Her kommer det!




Vakkert ikke sant? 




Rikt dekorert på lokket og sidene. Jeg har alltid beundret det.

Min svigermor kunne fortelle at hun hadde fått det mens familien bodde i Sverige under krigen. Så jeg antar at det er muligens svensk?




Flott malt under lokket også. 

Jeg var heldig og fikk det etter hennes død i 1997. Men jeg har ikke rørt innholdet, synes at det må følge med syskrinet fremover.




Her også som i det andre skrinet jeg skrev om ligger det en gullsmed eske!! 




Også den er fylt med knapper!!! Rart.




Under øverste lag ligger diverse bånd og garn.




Og helt i nederste skuffen, bortsett fra 2 nålholdere ligger fortsatt hennes brodder. Jeg husker godt at skrinet sto i gangen ikke langt fra utgangsdøren, så det var kanskje praktisk for henne da hun skulle ut og gå på glatten.


Jeg er glad for at det var meg som fikk dette skrinet.   ♥   Det står nå på stas i stuen vår.


Ønsker alle innom en fin tirsdag!

3 kommentarer:

  1. Sikke et smukt syskrin fra din svigermor.
    Jeg har aldrig set sådan et før, og i Danmark tror jeg ikke vi havde traditionen med at male møblerne helt på samme måde,som i Norge og Sverige-
    Et dejligt minde for dig -også med indhold.
    Tak for hyggeligt besøg hos mig.
    Hilsener,Dorthe

    SvarSlett
  2. Nydelig skrin! Så heldig du er :)

    SvarSlett
  3. The sewing box is beautiful! Believe it or not I saw one just the same in England at an antiques market last week. I love Scandinavian painted wood & have my own collection of boxes.

    SvarSlett