Om meg

Bildet mitt
Vestlandet, Norway
Velkommen inn, her får du et innblikk fra hverdagen min. Jeg er bosatt på Vestlandet. Født og oppvokst i England og kom til Norge for mange år siden. Har barn, barnebarn og har rukket å få oldebarn. Utenom familie og venner kan mine interesser deles i 2 grupper som etterhvert krysser hverandre. Disse er: Å sy, skape noe nytt av brukt. Loppemarkeder / bruktbutikker. Er stadig på jakt etter skatter. Heretter kommer redesign, design, auksjoner og gjenbruk. Å skape noe nytt av brukt gir glede. I bloggen vil jeg vise noe av dette, samt vise noe av fangsten fra mine utallige besøk på loppemarkeder / gjenbruksbutikker både fra inn og utland. Hyggelig at du var innom og kjekt om du legger igjen en hilsen. Kanskje det er noe her du likte?

søndag 30. september 2012

Loppislørdag............Flea market saturday.

Nå er vi midt inni en hektisk loppemarked sesong.............. Igår var vi på 2 stykker.
Masse folk og trengsel som vanlig.  Loppemarkeder blir mer og mer populær!!
Her vil jeg viser noe av fangsten som ble med hjem......



Denne skjønne emaljert kanne.


Så var det to nydelige termokrus, signert av den danske kunstneren Hans Chr. Thomsen.
Fin til å holde drikken varm.




Flotte gamle Hadeland melkeglass!




Denne antikk kobberkjele måtte jeg ha.




Og denne håndheklet kappe skal bli til en beskytter som jeg skal bruke over skinnstolen.
Den kan jeg vise når den bli ferdig.


MEN...... hvilken lykke å finne en god symaskin!!!!!




En meget pent brukt Husqvarna Prisma.....




Den syr så fint og har noen flotte funksjoner! Denne skal et av mine barnebarn får,                                                  det blir nok flere sykurs tenker jeg.

Hva fant du på loppis denne helgen??
Ønsker alle innom en riktig fin uke som kommer.

4 kommentarer:

  1. Such wonderful thrift finds, the sewing machine looks very nice, but the red enameled pot is my favorite. I love the color and the shape. You made some very nice purchases this week.

    SvarSlett
  2. Så mange flotte ting du fant. Begynner kobberprisen å ta seg opp igjen nå? En stund var det fryktelig dyrt. Og så kom en tid da man begynte å kvitte seg med det (les ga det bort/kastet!) Du var heldig - for kannen er flott!

    Jeg har ikke vært på antikk eller loppemarked på en lang stund. Men til gjengjeld har jeg handlet på auksjon på QXL. Der finner jeg mye fint til billig penge.

    Ha en flott søndag og ny uke!

    Klem:-)

    SvarSlett
  3. oj, det var litt av noen kupp, for en lykke!!!
    denne helga har vi ikke vært på loppis, men det er ikke så lenge siden... men jeg er veldig fornøyd med at jeg har greid å kvitte meg med noe også.

    de glassene er fine, flaks å finne så mange like!
    Ha en flott uke.
    Jorunn

    SvarSlett
  4. Hei!
    Så heldig du er så fant så masse fint på loppis!!!

    Eg har dessverre ikkje fått tid til å gått på dei loppisane som har vært i nærmiljøet i det siste...
    I og med vi går med flytteplaner, er det vel heller ikkje så lurt å "dra i hus" så mykje meir enda... ;o)hi,hi

    Så koslig blogg du har, legger meg til som følger her, eg :o)

    Så koslig at du ville følge meg!
    Håper du vil trives der :o)

    Fortsatt fin veke til deg!

    klem ib

    SvarSlett