Om meg

Bildet mitt
Vestlandet, Norway
Velkommen inn, her får du et innblikk fra hverdagen min. Jeg er bosatt på Vestlandet. Født og oppvokst i England og kom til Norge for mange år siden. Har barn, barnebarn og har rukket å få oldebarn. Utenom familie og venner kan mine interesser deles i 2 grupper som etterhvert krysser hverandre. Disse er: Å sy, skape noe nytt av brukt. Loppemarkeder / bruktbutikker. Er stadig på jakt etter skatter. Heretter kommer redesign, design, auksjoner og gjenbruk. Å skape noe nytt av brukt gir glede. I bloggen vil jeg vise noe av dette, samt vise noe av fangsten fra mine utallige besøk på loppemarkeder / gjenbruksbutikker både fra inn og utland. Hyggelig at du var innom og kjekt om du legger igjen en hilsen. Kanskje det er noe her du likte?

mandag 5. desember 2011

Vis meg din adventsstake.......Show me your advent lights.

Jeg prøver for første gangen å delta i en konkurranse.......

Oppfordring er fra ANETTES HUS.

Her kommer min svigermors adventsstake:


Den stammer tilbake fra 1943 og var laget under krigen i Eskilstuna i Sverige der min svigerfamilie var flykninger.


Min svigermor døde i 1997 og huset skulle ryddes. Ingen ville ha denne, men jeg falt helt pladask og siden har den prydet kjøkkenvinduet hver advent.

Mannen min forteller at den er håndlaget.

Iår er jeg sent ute å pynte til advent grunnet en stygg virusinfeksjon etter min tur hjem til England.

Nå er jeg heldigvis begynt å føle meg bedre.

Ønsker alle innom en fin adventstid.

7 kommentarer:

  1. Questo candelabro è molto bello!Spero tu stia bene!Ora pian piano comincerai le decorazioni anche tu!Baci,Rosetta

    SvarSlett
  2. Koselig å ha ting med historie. Jeg kjenner igjen stilen fra enkle materialer fra krigen. Fin.
    I morgen viser jeg de hvite figurene jeg laget av formen jeg kjøpte av deg. Synes de ble litt fine.
    God natt fra meg.
    Klem
    Randi

    SvarSlett
  3. Åh så koselig....så kjekt å bruke noe slikt med historie!!
    Ser ut som du har hatt en fin tur også....og håper du er frisk og rask igjen nå!

    Ha en fin onsdag :o)

    SvarSlett
  4. Ååå, så kjekt å ha ein slik flott stake.
    Ha ein fin kveld og håper du er frisk igjen. Klem.

    SvarSlett
  5. Den adventsstaken var nydelig, så bra at du kunne gi den et nytt hjem :-)

    Jorunn

    SvarSlett
  6. What a treasure you have in the candle holder. It is very pretty and holds fond memories for you, and it looks great in your window.♥

    SvarSlett
  7. Tak for din hilsen på min blog-
    Din arve stage, er en fin ting at tage frem hvert år. Jeg håber du er rask igen.
    Hilsener, og god jul, fra, Dorthe

    SvarSlett